carla-oeganda.reismee.nl

Voor de tweede keer een dinsdag hier.

Het is vreselijk druk in ons eerst zo rustige hostel Backpackers. Daarmee daalt het niveau van de hygiene op de wc's en douches. Rob Geus zou steigeren.....en wij moeten erop......acrobatische taferelen om maar niks aan te raken. Er gaan heel wat hygiënische, natte doekjes tegenaan. Gelukkig ook hier te verkrijgen in de supermarket. Weer op de Boda naar mijn ziekenhuisje. Altijd weer warm welkom. De dokter dankt me nog voor de waskommen.....placentabowls....kan ook....de zuster wil ze gebruiken om een baby in te badderen....welja....waarom niet....creative en improviseren.....dat kunnen ze als de beste. Vandaag mee visite lopen met de dokter en 3 leerlingen klinisch iets. Zie de fotos. Alles weer slow en op het gemak. Ik kan het goed volgen. Bloeddruk meten met een andere bloeddrukmeter. Batterijen op. Dan maar niet meer meten. Hopelijk komen er deze week nog eens batterijen met een levering ? Na de visite een wondtoilet. Bij een diabetische voet. Ongelofelijk hoe. De voet zou in Nld al geamputeerd zijn. Pus wordt eruit gedrukt. Stukken voet zijn weg. En het mooie rode ontvelde stuk wordt kapot gewreven bij het pus verwijderen. Stukjes dood weefsel wordt weggeknipt. Met savlon wordt er gepoetst en dan gaat er honing op met gemalen metronidazol tabl.....schijnt bij ons ook zo gegaan te zijn......lang lang geleden. Denk niet dat het goedkomt. Ik vertel later over de madentherapie in Nld......ogen zo groot als schoteltjes.....De vliegen vlogen trouwens in en uit tijdens de wondzorg, kijk maar op de foto.....raam is open. Alle ramen zijn open in het ZH. Kakkerlakken zijn ook vaste bewoners, zoals een geit, in de tuin. Op 2 foto's is ook De Nis te zien, waar nu niemand ligt vandaag. Als er iemand ligt is het niet gepast om foto's te maken. Mijn verhaal wordt al korter merk ik.....duidelijk dat ik niet meer van alles opkijk......no delivery's today. Ik ga weer weg als iedereen na de middag inkakt en tegen dat hun gaan lunchen rond 14 / 14.30u. Ik zoek mijn eigen eten wel. 

Reacties

Reacties

ella

carla toch... ja die honing....dat klopt! De rest carla,ik moet af en toe eens slikken hoor!

Elly

Het lijkt me leuk om dit alles mee te maken.
Maar ik denk dat ik de eerste dag al gillend weg zou lopen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!